اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مهم‌ترین راه کنترل شیوع بیماری رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم است/ به کرونا مبتلا نشده‌ام

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: مهم‌ترین راه کنترل شیوع کرونا، رعایت کردن مسائل بهداشتی توسط مردم است و من خواهش می‌کنم مردم تا جایی که ممکن است کارهای خود را از طرق دیگر با خلاقیت‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و مانند آن انجام دهند تا کم‌تر نیاز به خروج از منزل داشته باشند.

مهم‌ترین راه کنترل شیوع بیماری رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم است/ به کرونا مبتلا نشده‌ام

فاطمه محمدبیگی پزشک عمومی و منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: ما تلاش می‌کنیم که در قسمت تهیه ماسک و لوازم بهداشتی لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا اتفاقات خوبی رقم بخورد، گروه‌های جهادی یک هفته است که در ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرها مستقر هستند.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ادامه داد: ایستگاه‌های روستایی هم‌اکنون روستاهای الموت و روستاهای طارم را پوشش می‌دهند و گروه‌های جهادی در حال توزیع ماسک و لوازم بهداشتی در میان روستاییان هستند.

وی در ارتباط با راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در دیگر شهرهای استان هم عنوان کرد: ایستگاه‌های سلامت ما امروز در الوند راه‌اندازی شد و همینطور به زودی در اقبالیه و آبیک هم بازگشایی می‌شود.

محمدبیگی با اشاره به خدمات مختلف این ایستگاه‌ها اظهار کرد: در این ایستگاه‌ها غربالگری تب و سرفه صورت گرفته و همینطور سنجش اکسیژن ریه نیز توسط جهادگران ما انجام می‌شود.

وی افزود: ما در ایستگاه‌ها به مردم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آموزش می‌دهیم، همینطور بیماران مشکوک به کرونا در ایستگاه‌های ما به اورژانس و بیمارستان اعزام می‌شوند.

تمامی گروه‌های جهادی پای کار مقابله با کرونا

این پزشک جهادی عنوان کرد: تقریباً تمامی گروه‌های جهادی برای پیشگیری از شیوع بیماری و کمک به مردم پای کار آمده‌اند، بسیج دانشجویی، طلاب، هیئت‌ها، جامعهٔ ایمانی مشعر، جبههٔ فرهنگی انقلاب اسلامی،  کانون‌های فرهنگی مساجد و دیگر گروه‌ها هرکدام وظایفی برعهده گرفته‌اند و از ادارهٔ ایستگاه‌های سلامت تا ضدعفونی کردن شهرها و محله‌ها و همینطور تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و غیره توسط گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت استان قزوین نیز عنوان کرد: دیروز کمی وضعیت استان بهتر شد و توانستیم یک مقدار وارد فاز کنترل بشویم؛ اما میزان ابتلا بالا است و من خواهش می‌کنم مردم صبوری کنند.

وی افزود: صبر در بلایا در متون دینی ما سفارش شده، به هرحال این یک ابتلا و آزمایش الهی برای همهٔ ما است و الآن باید قدر نعمت سلامتی را بیش از هر روز بدانیم، من از مردم خواهش می‌کنم با سهل انگاری یا بی‌توجهی به شعارهای بهداشتی منجر به شیوع بیماری در سطح جامعه نشوند چرا که خدای ناکرده یک مورد مرگ و میر هم برای ما ضایعه جبران ناپذیری است.

با صبر و همدلی این روزها عبور می‌کند

محمدبیگی با اشاره به خطرات نادیده گرفتن توصیه‌ها بهداشتی توسط مردم اظهار کرد: این روزها، روزهای سختی است و ما باید با همدلی، کمک و یاری کردن به یکدیگر این روزهای سخت را بگذرانیم.

این پزشک از مردم خواست موضوع شیوع بیماری را جدی بگیرند و عنوان کرد: اینکه می‌بینیم برخی بی‌توجه به هشدارهای بهداشتی به مسافرت می‌روند برای ما و فعالان بهداشتی و دیگر مردم ناراحت کننده است، تصور کنید دوست شما، همکار شما، همسایه شما، همشهری شما مبتلا به بیماری کلیوی، ریوی، قلبی، دیابتی و مانند آن باشد، کرونا برای اینجور افراد و افراد سالمند خطرناک است و ما نباید باعث شیوع بیماری و ابتلای این افراد شویم.

به کرونا مبتلا نشده‌ام

محمدبیگی در ارتباط با شایعۀ ابتلای خود به کرونا که در فضای مجازی منتشر شده است نیز اظهار کرد: حال من خوب است و مبتلا به کرونا نشده‌ام، هر روز هم کارهای مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا را در میان جهادگران و گروه جهادی شهید حجت اسدی پیگیری می‌کنم، در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنم و همینطور برای حرکت‌های مدافعان سلامت کارهای لازم را که از عهده‌ام بر می‌آید انجام می‌دهم و در مطبم هم بیمارهایم را می‌بینم و کارهای روزانهٔ پزشکی را انجام می‌دهم.

وی افزود: البته همسر من مشکوک به بیماری کرونا بوده و اکنون در قرنطینۀ خانگی است و احتمال دارد به همین علت شایعۀ ابتلای من به کرونا در فضای مجازی منتشر شده باشد.

تاجایی که ممکن است از خانه خارج نشوید

منتخب مردم قزوین گفت: مهم‌ترین راه کنترل شیوع بیماری، رعایت کردن مسائل بهداشتی توسط مردم است و من خواهش می‌کنم مردم تا جایی که ممکن است کارهای خود را از طرق دیگر با خلاقیت‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و مانند آن انجام دهند تا کم‌تر نیاز به خروج از منزل داشته باشند.

محمدبیگی ضمن تشکر از فعالان بخش بهداشت و درمان و مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: وقتی ما در شرایط حساس هستیم و اتفاق نادری به این شکل می‌افتد وظیفهٔ همه دستگاه‌ها این است که در این روزهای سخت در کنار هم بمانیم.

وی افزود: من همچنان مطبم را باز نگه داشته‌ام در حال خدمت به بیماران هستم و همکاران دیگر من در نظام سلامت استان با ایثارگری الآن ایستاده‌اند و مردم باید قدر این همکاران عزیز را بدانند.

پزشکان و پرستاران ایثارگرانه ایستاده‌اند

منتخب مردم قزوین با اشاره به مجاهدت پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری اظهار کرد: من در بازدیدی که دیروز از بیمارستان بوعلی و بخش مخصوص داشتم دیدم که لباس برخی از همکاران من خراب شده و لباس مخصوص نداشتند، اما باز با این حال مشغول رسیدگی به امور بیماران بودند، حتی برخی ماسک N95 نداشتند اما همچنان ایثارگرانه مشغول رسیدگی به امور بیماران بودند.

این پزشک با اشاره به وجود محدودیت در تأمین برخی اقلام بهداشتی در جامعه اظهار کرد: خواهش می‌کنم مردم از مصرف بی‌رویۀ ماسک‌ها دوری کنند و اجازه بدهند اول بیماران و پرسنل درمانی بتوانند از این اقلام استفاده کنند.

وی افزود: واقعاً لازم نیست مردم عادی که سالم هستند و درگیر بیماری نیستند و مشکلی هم ندارند از ماسک N95 استفاده کنند، اجازه بدهیم گروه‌های در معرض خطر و پرسنل بهداشت و درمان بتوانند نخست از این امکانات بهره ببرند.

منتخب مردم قزوین در پایان عنوان کرد: همانطور که ما قدردان زحمات کادر پزشکی هستیم، همانطور از مسؤولین استان و مسؤولین وزارت بهداشت و درمان درخواست داریم که این اقلام را برای همکاران ما و بیماران تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول